DEMOKRATI I ÅTVIDABERG? | Sverigedemokraterna i Åtvidaberg

DEMOKRATI I ÅTVIDABERG?

Demokratin i Åtvidaberg är under all kritik. Efter det senaste KF och nu idag i KS så visar det sig mer och mer hur man tar avstånd från oss i SD. För att nämna några exempel, för det första skulle en plats tillsättas i en styrelse där ett antal politiker bl.a en oppositions politiker ska ingå,vi i SD nominerar som största oppositionsparti Beryl Elmendahl (SD) som ett självklart val som styrelsesuppleant, naturligtvis som enligt tidigare odemokratiska anda blir vårt förslag nedröstat, varpå vi begär votering där samtliga i opposition och majoritet lägger sin röst på ett alternativt förslag där en representant för KD (2,22% i valet mot SD 15.58%) blev vald. För det andra, vi är största oppositionsparti men får inte justera protokollen från KS utan det får justeras utav två mindre oppositionspartier som i valet tillsammans fick ca:13%. Sedan för det tredje, idag fick vi reda på att vi kan överklaga domen i ett mål angående Långbrottskolan som kommunen förlorade i tingsrätten, men KS tog ett beslut att det här viktiga ärendet ska inte beslutas i KS eller KF utan i planerings o ekonomi utskottet som består av sju personer där vi inte har någon representant. Rätt graverande också var att ett mindre parti tyckte att det var ett alldeles ypperligt bra förslag att beslutet togs av en så liten grupp som möjligt då det var en mindre risk att något skulle ”läcka ut”.!

åtvids tredje största parti