KF 2016-05-25 | Sverigedemokraterna i Åtvidaberg

KF 2016-05-25

Idag på kommunfullmäktige så gick Richard Svensson (SD) upp i talarstolen och berättade att SD står bakom ”detaljplan för del av Åtvidaberg 6:79”, men poängterade att vi i SD är fortsatt negativa till en biblioteksflytt. Bertil Jonsson (SD) var sedan uppe gällande ärendet ”sammansättning av styrelse- Kopparvallen i Åtvidaberg AB” där vi i SD framförde Joakim Gustavsson som vårt val till ledamot av styrelsen, Bertil framförde att partitillhörighet inte bör avgöra i valet. Några av Joakims kvalifikationer följer här, var med och grundade Kopparvallen i Åtvidaberg AB 2008, arbetade som konsult till Stockholm Stadion under 2 år, arbetat som konsult till Bröndby Stadion i Köpenhamn under 3 år m.m. Men naturligtvis efter votering så röstade endast SD på vår kandidat, oppositionens kandidat Anders Bylund (L) blev vald. Som ersättare valdes efter votering Lennart Pettersson (V) före Jan Svensson (SD). Bertil Jonsson (SD) yrkade sedan på återremiss av en motion från Centern ”Busslinje 535 till Valdemarsvik” men den blev avslagen.

semester2011-046